9 jel, hogy ideje lenne változtatnod a vállalkozásod ügyfélkezelésén!

A mai fogyasztók jól informáltak és magas elvárásokkal rendelkeznek. Ahogy a vállalkozásod bővül, legyen szó új termékekről, szolgáltatásokról, vagy egy új piacra történő belépésről, a vállalkozással együtt az ügyfélkapcsolat-kezelés módjának (CRM) is fejlődnie kell. Könnyen lehet, hogy a céged már túlnőtte az általatok használt megoldásokat, anélkül, hogy az észrevettétek volna.

Íme, kilenc figyelmeztető jel arról, hogy a rendszeretek nem működik kellőképpen:

Ügyfélvesztés

1. Ügyfeleket veszítetek, amikor egy értékesítő felmond. Az üzletkötők fontos szerepet játszanak az eladás folyamatában, azonban neked is ismerned kell a saját klienseidet, legalább annyira, ahogy azt az alkalmazottaid teszik. Bizonyosodj meg arról, hogy rendszered kész a fogyasztói profilok elkészítésére, így elkezdheted rögzíteni az információkat a vevőkről, már attól a pillanattól kezdve, hogy az fogyasztói hajlandóságot mutatott.

Aktuális információk

2. Az információid az ügyfeleidről elavultak. Győződ meg róla, hogy az információid aktuálisak, átfogóak és mindenki számára elérhetők: az értékesítőkön keresztül a marketingen át a támogatási csapatig. Így, amikor az ügyfeleid igényei és szükségletei megváltoznak, a céged könnyen tud alkalmazkodni hozzájuk. Mindenképpen előnyös aktuális fogyasztói profilokkal dolgoznod.

Figyelem hiánya

3. A vásárlói nyomon követés hiánya eltávolodáshoz, ügyfél vesztéshez vezethet. Általában még a legjobb marketinges és értékesítői csapatok is elmulaszthatják ezt a lépest, az ügyfélkapcsolat a szerződéskötéssel, rendeléssel lezárul. Kísérd figyelemmel a kapcsolattartást a potenciális és a már meglévő ügyfelekkel egyaránt, és építs ki egy személyre szabott kommunikációt a fogyasztók érdeklődésének növelése és az elköteleződésük érdekében!

Szükséges információk hiánya

4. Hiányzik a fogyasztói magatartásra és a marketingre történő rálátás. Nem elég tudnod, milyen közel járnak az ügyfelek a vásárláshoz. Ismerned kell az ügyfeleid szükségleteit, költségvetésüket és az ízlésüket. Amikor a fogyasztó megosztja ezeket a típusú információkat, csapatodnak fel kell tudni használni azokat, hiszen minden új bepillantás erősítheti a kapcsolatot az ügyfeleiddel a marketingen keresztül, az értékesítésen át a szolgáltatásokig.

Folyamatokra való rálátás

5. Az üzlet gyors áttekintésére való képesség hiánya. Az megkötött üzletek státuszának átvizsgálhatóságának olyan egyszerűnek kell lennie, mint egy e-mail kezdőmondatának. Állíts fel egy privát, irodán belüli közösségi hálózatot, melyen keresztül a csapatod tagjai hatékonyan megoszthatják az üzlet előmenetelét veled és a egymással is.

Értékes ügyfelek figyelmen kívül hagyása

6. Az ügyfélértékek felállításának hiánya. Amikor a felhasználó megvásárolja a terméket értékes információkkal szolgálnak számodra. Használd fel az információkból nyert összefüggéseket és érd el üzleti céljaidat; azonosítsd a legértékesebb vásárlóidat és ismerd fel, honnan érkeznek. Nyiss feléjük, köszönd meg nekik a vásárlást – és hagyd az elemző eszközödet működni, annak érdekében, hogy rátalálj a következő kiemelkedő ügyfeledre.

Személyre szabott megoldások

7. Gyakori reklamációk és elvándorlás. Az ügyfelek azonnali és személyre szabott szolgáltatásokat várnak el, amikor kapcsolatba lépnek veletek. Biztosítsd a szolgáltatásokért felelős alkalmazottaknak a gyors hozzáférést az összes információhoz az ügyfélhez kapcsolódóan. Használj együttműködést elősegítő eszközöket, a minél jobb szolgáltatások biztosítása érdekében. Minden interakció lényeges a fogyasztói hűség, a vásárlói elégedettség növelésekor!

Várt eredmények elmaradása

8. A bevételi előrejelzések nem pontosak. Amennyiben a terveid nem valósulnak meg, lehetséges, hogy a meglévő adataid hiányosak. Tekintsd át rendszeresen a folyamatban lévő eladásokat, és bizonyosodj meg róla, hogy az értékesítői csapat a legfontosabb ügyfelekre koncentrál, és megosztja a legfrissebb információkat velük kapcsolatban. Használd fel az összefüggéseket a megfelelőbb előrejelzéshez!

Ügyfelek nyomonkövetése

9. Nehézségek az új utak felfedezésében. Előfordulhat, hogy nem látod át a folyamatokat, felületeket, ahol potenciális vevőid megmutatják vásárlási szándékukat. Amikor egy potenciális ügyfél rákattint a hirdetésére vagy kering egy termék oldalán, neked tudnod kell róla. Ezeknek a finom jeleknek az összegyűjtésével és kezelésével, könnyen felfedezheted, hogy sokkal több érdeklődő van odakint, mint azt gondoltad volna.

Az átfogó CRM megoldás melyet a Microsoft Dynamics ajánl, lehetővé teszi céged növekedését. Amennyiben te is a fent említett problémákhoz hasonló gondokkal küzdesz, regisztrálj 30 napos, ingyenes próbát rendszerünkben, és tapasztald meg, milyen előnyökkel járhat a szolgáltatás használata vállalkozásod számára!