Gyakori kérdések és mítoszok a CRM-ről

1986-ban jelent meg az első Customer Relationship Management (CRM) rendszer, azóta pedig az ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverek széleskörű választéka teszi lehetővé a vállalkozások számára az ügyfeleikhez kötődő információk rendszerezését és kezelését. Annak ellenére viszont, hogy a CRM rendszerek már harminc éve megjelentek az IT világában sok vállalkozásnak ismeretlenek ezek a szolgáltatások. Az alábbi blogposztban összegyűjtöttünk minden fontos kérdést és urbán legendát, melyek a CRM rendszerekkel kapcsolatban felmerülhetnek egy érdeklődőben.

Az égető kérdések…

Mi a CRM?

Minden vállalkozás sikere nagyban függ attól, hogy milyen kapcsolatot tudnak kiépíteni az ott dolgozók az ügyfelekkel. A CRM megoldás egy olyan üzleti szoftver, amely megkönnyíti az ügyfélkapcsolat-kezelés végrehajtását, így biztosítja minden kommunikáció zökkenőmentességét. A CRM használatával az ügyfelek igényei, panaszai sokkal könnyebben meghallgatásra tudnak találni. A CRM szoftver célja, hogy nyilvántartsa és kezelje az ügyfelek adatait, így üzleti előrejelzéseket tehetsz és reagálhatsz az ügyfelek igényeire, ezáltal pedig fejlesztheted a kapcsolatotok minőségét.

Hogyan válhat a CRM az üzletem előnyére?

Számos tanulmány kimutatta, hogy a régi ügyfelek megtartása sokkal inkább hozzájárul egy vállalkozás sikeréhez, mint az újak szerzése. Az is jól ismert tény, hogy a boldog, hűséges ügyfelek a fenntartható növekedés kulcsa. Egy megfelelő CRM megoldás elősegíti a vállalat dolgozói közötti együttműködést, a szolgáltatási szint és a vevői elégedettség növekedését, ez pedig az ügyfeleid megtartásához és a beruházás megtérüléséhez vezet.

Szükségem lesz betanításra?

Fontos, hogy az egész csapat képzett legyen CRM-ből. Ahogy a CRM megoldások egyre intuitívabbá válnak, sok vállalkozás figyelmen kívül hagyja a képzés fontosságát. A képzés azonban elengedhetetlen a CRM értékének maximalizálásához. Fontos, hogy elérjük a CRM használatának nagymértékű elfogadását – egyszerűen fogalmazva, ha a csapat tagjai nem látják a szoftvert dolgozni, és nem értik meg, hogyan válik hasznukra a napi tevékenységek során, akkor nem fogják használni. A CRM-től annyit kapsz, amennyit beleteszel, ezért van szükség arra, hogy mindenki hatékonyan használja a szolgáltatást.

Hol tárolják az adatokat, és biztonságos-e?

A CRM adatok tárolásának helye attól függ, hogy milyen típusú elhelyezési lehetőséget választasz. A “hagyományos” helyi CRM telepítésekor az adatok a saját szervereiden vannak. Ekkor a biztonság és a frissítések a saját felelősséged.
Alternatív, és egyre népszerűbb módszer a felhőalapú CRM. Általánosságban elmondható, hogy a felhő adatközpontok biztonságosabbak, mint a saját szerverek.

Magas szintű karbantartásra van-e szükség?

Ez megint csak nagyban függ a választott módszertől. Ha helyi CRM rendszered van, a szerver karbantartásáért te vagy a felelős. A felhős telepítéssel az összes frissítésről, fejlesztésről és karbantartásról az adott szolgáltató gondoskodik. Tehát, ha korlátozott a házon belüli IT erőforrás, akkor a felhős megoldások bizonyulnak a legjobb választásnak!

A mítoszok…

A CRM nem csak a nagyvállalatoknak való?

Nem, egy ideje minden formájú és méretű vállalkozás számára készül CRM szoftver. Mikor a CRM először megjelent, csak a nagy költségvetésű vállalkozások számára volt ésszerű befektetés, de azóta megváltoztak a dolgok. A felhő technológiák bevezetésével a CRM könnyebben elérhető, mint valaha. Az előfizetési ár megfizethető még a legkisebb vállalkozások számára is.

A CRM nem csak IT szakembereknek való?

Nem, a CRM kezeléséhez nem kell, hogy IT szakember legyél. A CRM egyre intuitívabb, és úgy tervezték, hogy megkönnyítse a felhasználók életét, még azokét is, akik egy kicsit ódzkodnak a technológiától.

A CRM nem csak az ügyfelek adatairól szól?

A CRM-et az ügyfelek adatainak rögzítésére használják, de több puszta adattárolásnál. Segít nyomon követni a kommunikációt az ügyfelekkel, mérni a marketingtevékenységet, és gördülékenyebbé tenni a jelentéseket.

Nem tart hosszú órákig a telepítése?

A megvalósítás ideje nagyban függ a specifikációtól, a felhasználók számától, és hogy szükség van-e testreszabásra vagy testre szabott fejlesztésre. Ha a felhős telepítés mellett döntesz, a végrehajtás egy óra leforgása alatt megtörténhet, ezért nem okoz különösebb fennakadást a vállalkozások munkájában.

Forrás: community.dynamics.com

Érdekesnek találtad a témát? Add meg e-mail címed és mi elküldjük neked hónap végén négy legnépszerűbb blogbejegyzésünket!

Blogposzt hírlevél regisztráció
Sending