TOP 5 vállalkozói baki, 3. rész – Ügyfelekkel való kapcsolattartás

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Előző posztjainkban a vállalati levelezés, valamint a tárhely és a mentés leggyakoribb céges bakijairól olvashattatok. Most lássuk, mivel szembesültem eddig asszisztensként, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartást illeti! Mind tudjuk: a rengetegnél is több múlik azon, hogyan kezeljük a partnereink adatait és igényeit…[/vc_column_text][vc_column_text]

Naponta elhangzott az irodában: az ügyfeleinknek mindig azt kell érezniük, hogy ők az elsők, nálunk mindenki tud róluk mindent, és ennek fényében kézben tartjuk a dolgokat. Ez a morál helyes, sőt, mondhatni alapkő egy sikeres vállalkozásnál. Tudtam is vele azonosulni, és szerettem volna hozni a szintet, amit elterveztem. Hiányzott azonban valami. Hiába dolgoztunk, mint a güzü, igyekeztünk maximálisan, valahol megrekedt a munka. Az idő elment – gyorsan, ahogy szokott -, az energia is, de a produktivitás közel sem ütötte meg a várt mértéket.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”28911″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Ma már biztosan tudom, az eszközökkel volt baj csupán, pontosabban az informatikai eszközökkel. Mi is abba a hibába estünk, amibe elég sok kis- és középvállalkozás Magyarországon: nem aknáztuk ki az összes létező lehetőséget, ami előttünk volt. Kedves Mr./Miss Entrepreneur (és minden sorstárs, aki kkv-ben dolgozik): ne lépjetek bele ugyan ebbe a pocsolyába és járjatok nyitott szemmel! Sok cégben bőven megvan a potenciál a sikerhez, de a tájékozatlanság vagy az informatikához való rossz hozzáállás visszahúzza őket. Előbbin gyorsan és könnyen lehet segíteni pl. blogok olvasásával (rengeteg jól érthető és friss információ van az interneten) –  utóbbin pedig még ennél is gyorsabban és könnyebben: nyitni kell a lehetőségek és újdonságok felé.

Saját példa: ha a mi ügyfélkapcsolat kezelésünk nem néhány Excel-táblából és szertelen e-mailekből állt volna, nagyságrendekkel sikeresebbek lehettünk volna annál, mint amilyenek voltunk.

Pedig a megoldás csak 3 betű lett volna: CRM!

[/vc_column_text][vc_single_image image=”28906″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Mi az a CRM?

Nagyon röviden: ügyfélkapcsolat-menedzsment (Customer Relationship Management). Egy platform, ami egyszerűvé, kényelmessé és hatékonnyá teszi mind az értékesítő, mind a marketinges, mind az ügyintéző munkáját. Hogy? Így:

  • központosítja az ügyfél-információkat
  • automatizálja a marketing interakciókat
  • megkönnyíti a kommunikációt
  • nyomon követi az értékesítés lehetőségeit
  • elemzi az adatokat

Gondolj bele: a marketingkampányok, az adatok elemzése, a meetingek, és az ügyfélszolgálat is egy időben történik – magyarul egy rakás különböző alkalmazást kell egyszerre használnunk. Az ember figyelme így könnyen szétszéled, ez pedig a fent leírt állapotokhoz vezet… Ekkor jön a CRM a képbe, és megmenti a helyeztet: ugyanis az összes szükséges funkciót egy helyen nyújtja – a lehető legtökéletesebb összhangban.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

CRM és produktivitás

Kezdjük az elején, a kereséssel. Képzeld el, hogy ezentúl nem csak név és elérhetőség jön elő, ha rákeresel egy ügyfélre – hanem hozzá kapcsolódó további fontos adatok és feljegyzések is. Ha értékesítő vagy, a villámgyorsan elérhető részletes ügyféladatok kulcsfontosságúak, hogy jó benyomást tudj kelteni. De ez csak egy pozitívum.

Okosan kell gazdálkodnunk az idővel. Nincs hátráltatóbb dolog az egymásra szervezett eseményeknél. Először csak a napirend csúszik miattuk (gondolnánk), aztán, ha tartósan kijátszik minket az idő, már a teljes cég is csúszik – le a lejtőn. Professzionális szervezésre kell törekedni, ehhez pedig megfelelő eszközök kellenek: például egy timeline, ahol minden teendőt egy fedél alatt hangolhatsz össze.

Hatalmas piros pont, hogy a CRM alkalmazásokat mobilról és tabletről is elérheted (ha felhőalapú verziót választottál). Így semmi sem állhat az utadba, ha informálódni, tervezni, ötletelni szeretnél. Akár útközben is megteheted mindezt! Sem idő, sem ötlet nem vész kárba.

Riportok és kimutatások! Felejtsd el, hogy kútfőből, lázas kattintgatások közepette próbálod összegyűjteni, hány megnyert és hány elvesztett ügyfeled volt – a CRM megoldja helyetted.

Előnyök. Előnyök mindenütt!

[/vc_column_text][vc_single_image image=”28930″ img_size=”full” alignment=”center” title=”… ebből adódóan pedig siker…”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

CRM és biztonság

A CRM biztonságos. Nem kicsit, nagyon. Választhatsz hagyományos CRM (a szervereden tárolódnak az adatok) és felhőalapú CRM közül. Általánosságban elmondható, hogy utóbbi biztonságosabb.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

CRM és költséghatékonyság

Ami a felhőalapú CRM-et illeti, az előfizetési ár megfizethető még a legkisebb vállalkozások számára is. Nem mellesleg pedig… ami ekkora hatékonyságot biztosít a cégünk számára, azzal csak spórolhatunk. Időt és energiát – ebből kifolyólag pedig pénzt is.

Szerintem külön összegzésre nincs szükség. A CRM magáért beszél.

Tudod, hol találsz minket… 😉

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner css=”.vc_custom_1468999961063{padding-right: 5% !important;padding-left: 5% !important;background-image: url(https://systemfarmer.hu/wp-content/uploads/2016/06/mintas_hatter.jpg?id=27411) !important;}”][vc_column_text]

Érdekesnek találtad a témát? Add meg e-mail címed és mi elküldjük neked hónap végén négy legnépszerűbb blogbejegyzésünket!

Blogposzt hírlevél regisztráció
Sending
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]