Mit eredményez az, ha az Office 365 funkciókészlete bővül, ráadásul a mesterséges intelligencia segíti ezt a fejlődést? Például ezt: a Word ezentúl figyelemmel kíséri a munkádat és automatikusan okos todo listákat hoz létre számodra. A “nem tudok egyszerre ennyi dologra figyelni”-szerű frázisokat elfelejtheted, ugyanis majd az Office figyel helyetted! 

Egy átlagos munkanap – átlagosan sok apró teendővel

Mindennapi életkép: Wordben készítesz egy dokumentumot éppen. Az egyik bekezdés vége még képlékeny, később tudsz csak visszatérni rá. Megnyitsz egy másik dokumentumot, amivel kapcsolatban ismét keletkezik egy teendő. Közben bejön a képbe egy kérdés a szöveggel kapcsolatban, amire egy kollégádnak kellene válaszolnia.

Alig kezdtél el dolgozni, de máris három feladat keletkezett, amelyek összefüggenek egymással, ám mégis külön-külön felületen oldhatod meg őket. Magyarul nincsenek állandóan a szemed előtt… tehát nagyon könnyen megfeledkezhetsz valamelyikről a munkaidő végéig.  

Hogy mindig tudd, mit kell tenned!

Most jön a csavar: nem kell se toll és papír, se külön alkalmazás, sőt még új dokumentum vagy megjegyzés sem, hogy to-do listát hozz létre az ehhez hasonló esetekben. Hála a Microsoft-nak, a professzionális teendőlista ott terem majd az aktuális dokumentumodban! Ehhez csak pár leütésre van szükség! 

Azok, akik Office Insider és Mac felhasználók is egyben, már most alkalmazhatják ezt a remek funkciót. Akik viszont nem, azoknak sem kell sokáig várniuk, a Microsoft ugyanis szeretné elérhetővé tenni minden előfizető számára az intelligens to-do-lista-generátort (micsoda szó! :)).  

Elég leírnod, már a listára is kerül!

A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmaz, hogy észrevegye, ha a dokumentumaidban ehhez hasonló, rövid megjegyzéseket hagysz saját magadnak: “TODO: befejezni ezt a szakaszt!” vagy “TODO: ide szúrd be a kellő táblázatot!” Ezután a dokumentumok, amelyeken aktuálisan dolgozol, fel fognak dobni neked egy kis ablakot, ami ezeket a teendőket tartalmazza, és folyamatosan látható. 

Előfordulhat, hogy egyes feladatok megoldásához egy kollégád segítségére van szükséged. Ebben az esetben úgy tudod őt bevonni, hogy egy @ segítségével betaggeled az adott megjegyzésbe ( Pl.: “@PéldAladárlégyszíves segíts ennél a bekezdésnél!”). Így ő is rajta lesz a to-do listádon és értesül a kérésedről. Közvetlenül a szövegnek arra a pontjára fogja dobni a jelölés, ami rá vonatkozik. 

Ez a már így is nagyon hasznos lehetőség a jövőben csak tovább fog fejlődni. A Microsoft keresési funkciókkal szeretné bővíteni. Ha például egy listában szereplő bejegyzés egy táblázatot említ, akkor a Word jövőbeli verziója felsorolja majd az összes rendelkezésre álló táblázatot, és lehetővé teszi, hogy gyorsan választhass egyet a listáról anélkül, hogy elhagynád a dokumentumot. 

Forrás: https://www.pcmag.com/news/364858/microsoft-word-gets-intelligent-about-to-do-lists 

Kép: pixabay.hu 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.