A globális pandémia szélesebb körben tette ugyan a hétköznapok valóságává az otthoni munkavégzés jelenségét, rettentő sokan nehezen állnak rá. Fejben is kell némi igazítás, emellett nagyon fontos a megfelelő munkakörnyezet, amely felfogható rettentő összetett kérdésként, de az alapja meglehetősen egyszerű: el tudjam végezni a munkámat bárhonnan (pl. otthonról) – lehetőség szerint a legkevesebb szenvedéssel.
Mik ezek a szenvedések, amelyek nehezítő körülményként fellépnek? Nyaggat a gyerek. Hangosak a szomszédok. Zajlik körülötted az élet és iszonyúan sok a zavaró körülmény. Ezek olyan tényezők, amelyek főleg fejben kívánnak meg változtatást; hozzá kell szoktatni magadat ahhoz, hogy nem irodai zaj, hanem egy másik környezet, az otthon hangjai töltik meg a füledet. Tiszta pszichológia, hogy a munkahelyed másként hangzik, más tudatállapotban vagy az irodában, mint a saját lakóteredben. Egy idő után át lehet állni, kinek könnyebb, kinek nehezebb ez, ha teheted, szerezz be egy zajszűrős fejhallgatót/headsetet, segít a koncentrálásban és még a konferenciahívások is sokkal tisztábban szólnak majd.
A másik fontos tényező, hogy a jól bevált folyamatok (átbattyogsz a másik szobába, hogy megkérdezd azt a kérdést, ha már felálltál, a konyhában szerzel egy kávét, csacsogsz egy kicsit a kollégákkal stb); a bejáratott dinamika nem működik. Nem tudsz szóban kérdezni, hogy azonnal választ kapj, máshogy áramlik az információ – és nehezebb megtalálni azt a fontos doksit/szerződést/prezentációt. Jóval több email jön és megy, ezért gyorsabban betelik az a kis postafiók, amit kaptál, elkezdtétek használni a WhatsApp-ot, Vibert, Skype-ot, Messengert a céges kommunikációra, ami összeolvasztja a magánéleted a munkával. És az informatikus sem boldog, mert kicsúszott a kezéből a felügyelet mióta a home office tart, már kétszer archiválta a levelesládákat. Az utóbbi hónapokban a Drive-on osztottátok meg egymással a fájlokat, mert gyorsabb, mint VPN-en elérni az irodai meghajtót, vagy Dropboxon, mert az egyik partnernek az van, és az online meetingek is legalább háromféle alkalmazással mennek. A rengeteg új app, meg szolgáltatás, meg folyamat mind külön jelszóval működik, vagy többen is használjátok ugyanazt a fiókot és a cég fontos és érzékeny adatai egyre több helyen vannak jelen. Ez borzasztóan kockázatos, de nem tűnik annak, amíg nem történik baj. Addig amíg nem történik, nincs is veszélyérzet, maximum kényelmetlenség. De kell ez?
Kell a fenének! A Microsoft Office alkalmazásokat szinte biztos, hogy ti is használjátok. Windows fut a gépeken, és Excel, Word, Outlook. Miért ne lehetne, hogy az Outlookból szervezz online meetinget, a Word dokumentumot becsatold a konferenciához és az Excel fájlra tegyél egy címkét, amely vízjellel és elévüléssel látja el azt a fontos árajánlatot? Sőt, a fájlokat is megoszthatod OneDrive-on keresztül, amihez nem kell külön jelszót megjegyezned, de a levélben kapott csatolmányokat mentheted oda egy mozdulattal, így biztonságban lesznek akkor is, ha tönkremegy a számítógéped. A Teamsben egy helyre lehet rendezni a pénzügy beszélgetéseit és kimutatásait, ugyanott lesznek a fontos fájlok is, és még a partnereket is be tudjátok hívni egy csoportba, hogy velük se kelljen email-pingpongot játszani. Kezelheted együtt a feladatokat és a zászlóval ellátott leveleidet, egyedi portált készíthettek a tudásbázisnak és a leggyakrabban kellő dokumentumoknak, és az értekezleteken még a whiteboard-ról sem kell lemondanotok. Hogy hangzik?
Ha a Microsoft 365-öt választjátok, az informatikus is boldog lesz, mert minden egy helyről felügyelhető, és teljesen testreszabható. Adataitok biztonságban lesznek és a különféle célt szolgáló alkalmazások mind együtt dolgoznak egymással, és veletek azon, hogy a munkavégzés hatékony legyen.
Bárhonnan. Bármilyen eszközről.
Válassz minket partnernek, és mi segítünk a tervezésről a licenszek leszállításán át az átállásig, adatmigrációval és a felhasználóitok oktatásával, sőt, workshop keretében akár a folyamatok optimalizálásában is.
Gyertek weboldalunkra, keressetek minket bizalommal!